خانه بهداشت دشت پیرغیب

فیشور سیلانت

پنجشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۴۸ ب.ظ

 انجام فیشورسیلانت برای پیشگیری از پوسیدگی دندان نیز بسیار موثر است. فیشور سیلانت در اغلب موارد برای کودکان و بعد از این که دندان‌های آسیا آن‌ها درآمد، انجام می‌شود. فیشور سیلانت به صورت یک پوشش نازک پلاستیک مانند روی سطح دندان‌های آسیا است که از تشکیل پلاک روی این دندان‌ها جلوگیری می‌کند

مهمترین سن جهت انجام فیشور سیلانت شروع رویش دندان‌های دائمی بوده که از 6 الی 12 سالگی است، با توجه به اهمیت خاص دندان شش سالگی انجام فیشور سیلانت جهت نگهداری این دندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در واقع فیشورسیلانت برای دندان‌های تازه رویش یافته، دندان‌هایی که دارای شیارهای عمیق مستعد پوسیدگی بوده و هیچ گونه علائم پوسیدگی در آنها وجود نداشته باشد، مناسب است.


انجام عملیات فیشور سیلانت بسیار آسان، کوتاه مدت و بدون درد بوده و نیاز به تزریق ندارد، روش کار بدین صورت است که ابتدا دندانپزشک دندان مورد نظر را با برس تمیز کرده سپس توسط نوعی اسید ملایم مخصوص فیشور سیلانت، دندان را برای چسباندن ماده سیلانت آماده می‌کند و در نهایت ماده سیلانت بر روی دندان قرار داده می‌شود و با بکارگیری نور فرابنفش ماده در شیارها محکم شده و سطحی بدون گیر غذایی در قسمت جونده دندان بوجود می آورند.


: سیلانت‌ها می‌توانند سال‌های زیاد بر روی دندان باقی بمانند. گاهی اوقات به علت جویدن مواد غذایی سخت، مانند آب نبات یا مواد غذایی چسبنده ممکن است از جا کنده شده و نیاز به اصلاح داشته باشد، بنابراین لازم است هر شش ماه یکبار سیلانتها بررسی شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۲۰
مرضیه صدیقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی