خانه بهداشت دشت پیرغیب

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

بیماری صرع یا حملات مکرر تشنج – علائم، عوارض ، تشخیص ، درمان و….( مرجع کامل اطلاعات )



بیماری صرع یا حملات مکرر تشنج

۸۶۴۸۴۵۳.jpg

تعریف

صرع یک بیماری است که با تشنجات مکرر در یک دوره زمانی خود را نشان می دهد. تشنج به یک حمله ناگهانی در فعالیت الکتریکی مغز اطلاق می شود که می تواند باعث کاهش هوشیاری، حرکات مکرر و انقباضات عضلانی و گاهی اختلالات حس شود. ۲۵% موارد صرع در سنین قبل از ۵ سالگی بروز کرده و ۵۰% موارد آن قبل از ۲۵ سالگی خود را نشان می دهند. و موروثی می باشند که در خانواده های خاصی شیوع بالاتری را دارند. 

  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۴ ، ۱۵:۱۸
مرضیه صدیقی
در نگرش اول، اعتقاد بر این بود که این بیماری به علت نفوذ ارواح خبیث و شیطانی به بدن افراد بروز می‌کند.
آریا: درمان صرع، طولانی مدت و حدود دو تا سه سال می‌ باشد و بعد از این دوره درمان کامل می‌ شود.

صرع یک اختلال شناخته‌شده از روزگاران قدیم است و قدمت آن به عصرحجر برمی‌گردد. یونانیان باستان به این بیماری به عنوان یک بیماری مقدس نگاه می‌کردند. آنان معتقد بودند این تجلی یکی از خدایان است که می‌تواند سبب سقوط بیمار روی زمین و تکان‌های شدید وی شود و بعد، قبل از مرگ کامل بیمار، مجددا وی را زنده کند.

بقراط اولین کسی بود که با این نظریه مخالفت کرد. این پزشک یونانی در حدود 2450 سال قبل معتقد بود صرع یک بیماری با منشاء اختلال مغزی است.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۴ ، ۱۵:۱۵
مرضیه صدیقی


ماموگرافی, ماموگرافی سینه, ماموگرافی چیست

آنچه خانم ها باید درباره ماموگرافی سینه بدانند

اغلب بانوان همواره با کابوس ابتلا به سرطان سینه دست و پنجه نرم می‌کنند در حالیکه با بهره گیری از روش‌های کمک تشخیصی مانند ماموگرافی البته به تجویز پزشک تمام این اضطراب‌ها پایان می‌یابد.
 به دلیل شیوع روز افزون سرطان سینه در بین زنان دنیا از جمله ایران همواره ترس از ابتلا به این سرطان در بین بانوان وجود دارد. اما در مرحله اول می‌توان با خود آزمایی تا حدی توده‌های غیر متعارف را در بافت سینه تشخیص داد و غیر از این، دو روش تشخیصی ماموگرافی و سونوگرافی بسیار بسیار کمک کننده است.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۳۷
مرضیه صدیقی


بیماریهای زنان,بهداشت بانوان,نحوه معاینه سینه در زنان

7 آزمایش ضروری برای خانم‌ها
زندگی در شهرهای بزرگ بدون هوای آلوده، آب آلوده به نیترات شده، آلودگی صوتی، استرس و... امکان‌پذیر نیست پس چرا بعضی‌ها سالم و سلامت تا 100 سالگی عمر می‌کنند و بعضی‌ها در جوانی و میانسالی به انواع و اقسام بیماری‌ها مبتلا می‌شوند و خیلی زود دنیا را ترک می‌کنند؟! پاسخ این سوال را شاید بتوان در یک کلمه خلاصه کرد: «غربالگری».

 

تحقیقات ثابت کرده‌اند افرادی که به‌طور مرتب آزمایش می‌دهند و تحت بررسی‌های پزشکی قرار می‌گیرند به مراتب عمر طولانی‌تر و مفیدتری دارند. آزمایش‌های دوره‌ای به شما کمک می‌کنند از هزینه‌های گزاف درمان، درد، ناتوانی و افسردگی حاصل از بیماری‌ها در امان بمانید. البته آزمایش همیشه باعث پیشگیری نمی‌شود اما اغلب اوقات می‌تواند بیماری را در مراحل اولیه تشخیص داده و شانس درمان را افزایش دهد. در این مقاله به هفت آزمایش ضروری برای خانم‌ها در سنین مختلف اشاره خواهیم‌ کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۳۵
مرضیه صدیقی