خانه بهداشت دشت پیرغیب

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

افکار مثبت و نتیجه افکار مثبت در زندگی

افکار مثبت شما را به موفقیت و ارامش نزدیک می کند. وقتی شما مثبت اندیش باشید همه چیزهای خوب به سراغ شما می ایند و وقتی منفی بین باشید همیشه به سمت عقب می روید. در هر شرایطی مدام افکار مثبت را با خود تکرار کنید. 

نتیجه افکار مثبت در زندگی
نتیجه افکار مثبت در زندگی

چگونه افکار مثبت داشته باشیم ؟

در صورت امکان هر چند روز یکبار دوباره و دوباره این مطلب را بخوانید ، انرژی مثبت فوق العاده ای وارد ذهنتان می شود.

افکار مثبت
افکار مثبت

1- آب فراوان بنوشید.

 2- مثل یک پادشاه صبحانه بخورید، مثل یک شاهزاده ناهار و مثل یک گدا شام بخورید..

 3- بیشتر از سبزیجات استفاده کنید تا غذاهای فراوری شده.

 4- بااین 3 تا E زندگی کنید:

 Energy              (انرژی)

Enthusiasm         (شورواشتیاق)

Empathy            (دلسوزی و همدلی)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۰۳
مرضیه صدیقی

برگزاری جلسه شورای بهداشتی در محل خانه بهداشت،باحضور ارزشمند خانم دکتر دژم پزشک محترم درمانگاه شهید نوری مادوان،کارشناس بهداشت محیط درمانگاه خانم مهندس یزدان پرست،اعضاء محترم شورای اسلامی روستا،ومعتمد محل جناب آقای قهرمانی،همچنین مدیر محترم دبستان شهید هاشمی نژاد..

در این جلسات چالش‌های بهداشتی ، درخواست ها،پیشنهادات،انتقادات در حوزه بهداشت منطقه، به امید برداشته شدن گامی عملی ،بررسی می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۲۵
مرضیه صدیقی

 انجام فیشورسیلانت برای پیشگیری از پوسیدگی دندان نیز بسیار موثر است. فیشور سیلانت در اغلب موارد برای کودکان و بعد از این که دندان‌های آسیا آن‌ها درآمد، انجام می‌شود. فیشور سیلانت به صورت یک پوشش نازک پلاستیک مانند روی سطح دندان‌های آسیا است که از تشکیل پلاک روی این دندان‌ها جلوگیری می‌کند

مهمترین سن جهت انجام فیشور سیلانت شروع رویش دندان‌های دائمی بوده که از 6 الی 12 سالگی است، با توجه به اهمیت خاص دندان شش سالگی انجام فیشور سیلانت جهت نگهداری این دندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در واقع فیشورسیلانت برای دندان‌های تازه رویش یافته، دندان‌هایی که دارای شیارهای عمیق مستعد پوسیدگی بوده و هیچ گونه علائم پوسیدگی در آنها وجود نداشته باشد، مناسب است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۳:۴۸
مرضیه صدیقی

پوشش همگانی سلامت یعنی چه؟

پوشش همگانی سلامت به این معنی است که؛ همه افراد جامعه، خدمات مورد نیاز سلامت را بی هیچ فشار مالی دریافت کنند.

پوشش همگانی سلامت، همه را به دسترسی خدماتی که مهمترین دلیل مرگ و بیماری است قادر می سازد. خدماتی که به اندازه کافی با کیفیت است و باعث بهتر شدن وضعیت سلامت افراد دریافت کننده خدمت می شود.

زمانی که مردم بیشتر هزینه های خدمات سلامت را باید از جیبشان بپردازند، این امرباعث می شود افراد کم درآمد بیشتر وقت ها خدمات مورد نیازشان را دریافت نکنند، حتی افراد با درآمد متوسط و بالا نیز دچار مشکلات مالی شوند در زمانی که بیماری شدید و طولانی مدت دارند.

حفاظت مردم در مقابل پرداخت هزینه های سلامت از جیبشان، خطر فقر و نداری را کاهش می دهد. چرا که بیماری ناخواسته باعث استفاده از پس انداز، فروش سرمایه و یا گرفتن وام برای تامین هزینه می شود که این امر متعاقبا اثر منفی در آینده ی فرد و فرزندانشان دارد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۲:۵۳
مرضیه صدیقی